Als de plug-in Yoast SEO voor WordPress gedownload en geïnstalleerd is, kan je deze eenvoudig gebruiken onderaan elk nieuw bericht of pagina.
Hieronder de uitleg over hoe je het gebruikt.
Hoe gebruik ik het?
Onderaan elke pagina heb je de mogelijkheid om de tekst voor Google-zoekmachine aan te passen. Zo kan je instellen hoe mensen jouw pagina zien in een zoekmachine. Je ziet in de zoekmachines de Snippetvoorvertoning.
Om goed gevonden te worden moet je ook een focustrefwoord invullen. Dit is een trefwoord die in enkele woorden jouw artikel of pagina omschrijft. Je vult het focustrefwoord in. Kijk met het kiezen van een focustrefwoord naar waar de mensen/ klanten naar zoeken in een zoekmachine zoals Google.
Als je Snippetvoorvertoning wilt bewerken klik je op "Snippet bewerken"
Dan kan je de SEO titel de slug en de Meta-omschrijving bewerken voor deze pagina.
- SEO titel: dit is de titel die in de zoekmachine bovenaan staat en linkt naar de pagina.
- Slug: dit is een deel van je URL die zichtbaar is in Google of andere zoekmachines.
- Meta-omschrijving: deze wordt getoond als tekst onder het bericht.
Zie hieronder het voorbeeld:
De plugin laat door middel van balken zien of dat de lengte goed is voor de zoekmachine.
Door middel van een smiley laat deze plugin zien of de teksten goed zijn voor de zoekmachine optimalisatie, hieronder zie je in het voorbeeld dat het focustrefwoord groen is maar de "Readabiltity Analysis"een rode smiley heeft. Dus deze is nog niet goed.
Als je op de dropdown (pijltje naar beneden) klikt van Readabiltity Analysis /leesbaarheidanalyse, open je de resultaten van je bericht / pagina.
Hier zie je groene en rode bolletjes die precies zeggen wat goed is en wat je nog moet aanpassen op je pagina. De aanpassingen die je doet kunnen ervoor zorgen dat de rode of oranje bolletjes ook groen worden.
Als alles groen is heb je een goede zoekanalyse. En ben je goed te vinden op Google.